پرش به محتوا

نقد رفتارگرایی در آموزش

بر اساس استدلال‌های «اتاق چینی» و «روبات‌های شاگردنما»

پرسش‌های مهم مربوط به فرایند یاددهی – یادگیری را روان‌شناسان جدید کشف نکرده‏اند، بلکه این پرسش‌ها در تمام قرون موردتوجه عمیق فلاسفه بوده است؛ بنابراین می‏توان گفت روان‌شناسی و فلسفه دو حوزه مطالعه تدریس و یادگیری بوده‏اند. درحالی‌که سنت فلسفی با ماهیت و کیفیت تدریس و یادگیری و نقش آن در رفتار آدمی سروکار دارد، سنت روان‌شناسی به توصیف و تبیین فرایند تدریس و یادگیری معیّن می‏پردازد. ازاین‌رو در تدوین چهارچوبی برای مطالعه و تحقیق راجع‌به رویکردهای یاددهی – یادگیری، باید از هر دو، سود جست …

این مقاله را در صفحات ۱۳۲ تا ۱۴۷ نشریه بخوانید

برچسب‌ها:

۱ دیدگاه دربارهٔ «نقد رفتارگرایی در آموزش»

  1. وقتی کلمه فلسفه را میخواهم تلفظ کنم اولین تصویری که در ذهنم ایجاد میشه قیافه دکتر کار کن
    بنده در کلاس هایش شرکت داشتم استاد به تمام عیار باحالیه هم درنحوه تدریس و هم از نظر اخلاقی استاد فوق العاده ای هستند
    و من ایشان را فرد اول فلسفه میدانم در استان اذربایجان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *