نقد رفتارگرایی در آموزش


Deprecated: _register_controls is از رده خارج شده است از نگارش3.1.0! به‌جای آن از Elementor\Controls_Stack::register_controls() استفاده کنید. in /home/qmagir/domains/ishraqmag.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5211

بر اساس استدلال‌های «اتاق چینی» و «روبات‌های شاگردنما»

پرسش‌های مهم مربوط به فرایند یاددهی – یادگیری را روان‌شناسان جدید کشف نکرده‏اند، بلکه این پرسش‌ها در تمام قرون موردتوجه عمیق فلاسفه بوده است؛ بنابراین می‏توان گفت روان‌شناسی و فلسفه دو حوزه مطالعه تدریس و یادگیری بوده‏اند. درحالی‌که سنت فلسفی با ماهیت و کیفیت تدریس و یادگیری و نقش آن در رفتار آدمی سروکار دارد، سنت روان‌شناسی به توصیف و تبیین فرایند تدریس و یادگیری معیّن می‏پردازد. ازاین‌رو در تدوین چهارچوبی برای مطالعه و تحقیق راجع‌به رویکردهای یاددهی – یادگیری، باید از هر دو، سود جست …

این مقاله را در صفحات ۱۳۲ تا ۱۴۷ نشریه بخوانید


Deprecated: _register_controls is از رده خارج شده است از نگارش3.1.0! به‌جای آن از Elementor\Controls_Stack::register_controls() استفاده کنید. in /home/qmagir/domains/ishraqmag.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 5211

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *